Onderweg - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

11 Juli 2009 | Marokko, Casablanca

Vergeleken met een normale werkdag is half 9 heel erg uitslapen, maar zo voelde dat vanochtend toch niet echt. Even flitste het nog door me heen dat het in Ouaga nog maar 6.30 uur is, maar ja, de realiteit was nog steeds Utrecht.

Plan was om toch maar een beetje op tijd naar schiphol te vertrekken in de hoop dat ze voor de vroege incheckers wat coulanter zouden zijn voor wat betreft de hoeveelheid bagage. Bijna 3 uur van te voren op schiphol bleken de rijen al enorm te zijn. Allemaal Marokkanen die op vakantie gaan en ladingen koffers bij zich hebben. Links en rechts hoorde ik al dat je per kilo te veel € 16 euro moest betalen dus dat zou een flink bedrag worden omdat ik bijna aan de 40 930 was toegestaan volgens de ticket) zat. Ik was mijn praatje al aan het voorbereiden en gooide het nog op een akkoordje met een aardige Marokkaan achter mij die alleen maar een klein tasje bij zich had. Maar nadat ik na één uur wachten dan eindelijk aan de beurt was, was de stewardess onverbiddelijk totdat een collega van haar er zich mee ging bemoeien en vertelde dat ik, omdat ik via Casablanca nog verder moest reizen, 2 stuks bagage van tezamen max 46 kilo mee mocht nemen…… Oeps, door het oog van de naald en ik had zelfs nog meer mee kunnen nemen. (Dat had alleen niet in mijn koffer en tas gepast denk ik.)

In Casablanca nog even overwogen om toch de trein (ruim een half uur) de stad in te nemen. Maar een boekje, mijn laptopje en nog wat lekkers te eten vergezeld van een wijntje trok toch ook wel. En wel zo relaxt.

Inmiddels is boek 1 uit, privé en story (gekregen van de buurvrouw in het vliegtuig) uit, eten op, wijn ook bijna, rest nog een flesje gezond water en dromen hoe de aankomst in Burkina zal zijn.

  • 11 Juli 2009 - 19:55

    Derk:

    Alles komt goed dus! Nog een goede rest van je reis!

  • 11 Juli 2009 - 20:56

    Miranda:

    Exciting!!!! Leuk om alvast wat van je te lezen!! :-) Ohhhhh, ben zo jaloers dat je mn man gaat zien!!!!
    Xx

  • 13 Juli 2009 - 12:34

    José :

    Ja, het was wat met al die bagage op Schiphol. Heb natuurlijk al gehoord dat het ontvangst groots en warm was. Benieuwd naar je verdere verhalen.

    Dikke zoen !
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alice

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 47991

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 29 Juli 2010

Terug naar Burkina

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Burkina Faso voor de tweede keer

01 November 2008 - 19 Januari 2009

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

30 Juli 2011 - 30 November -0001

Het ruime sop

Landen bezocht: