Zwemmen zonder bikini - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu Zwemmen zonder bikini - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

Zwemmen zonder bikini

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

10 Juli 2010 | Marokko, Casablanca

Het klinkt als een spannend verhaal, maar niets is minder waar. Het begon goed. Vlotjes inchecken zonder te betalen voor de 5 kilo die ik toch teveel aan bagage bij me had. En ik was nog maar net door de paspoortcontrole een sms-berichtje “uw vlucht is vertraagd tot 21.30”. Snel rekenen, dat is dan 4 uur later, dan haal ik nog net in Casablanca mijn vlucht naar Ouaga. Dus nog steeds goedgemutst Cafe Amsterdam opgezocht voor een glas wijn en een maaltijd. Krantje erbij en vakantievieren. Toen ik 3 uurtjes later toch naar de gate liep nieuw sms…. Nog een half uur later. Werd nu toch wel stressie. Check op mijn iphone naar latere vluchten die nacht vanaf Casablanca leverde mij de wetenschap dat als ik de vlucht niet zou halen tot 21.30 de volgende dag vast zat. Leuk hoor Marokko, maar niet als je het even anders gepland hebt. Nog een poging gedaan om met een andere vlucht mee te kunnen, maar ondanks alle charmes die ik in de strijd heb gegooid moest ik gewoon netjes wachten op mijn eigen vlucht.

Balen en dat dachten vele Marokkanen met wie ik zat te wachten ook. Er onstonden wat relletjes, marechaussee greep in en uiteindelijk konden we veel te laat toch boarden. Half uur te laat in Casablanca, dus vliegtuig gemist.

Nieuwe vlucht was nog snel geregeld al probeerden ze me eerst een vlucht anderhalve dag later in de maag te splitsen. Maar ik wist ze te overtuigen van de 21.30 uur vlucht de volgende dag. En hotel was ook geregeld en om 3.30 uur lag ik eindelijk in mijn bedje in Casablanca.

De volgende dag maar een wandeling gemaakt, maar er was weinig te beleven in de buurt. Maar op een terasje is het natuurlijk heerlijk mensen kijken. Alleen jammer toen bijc het afrekenen bleek dat je alleen met Marokaanse Dirham’s kon betalen die ik natuurlijk niet had. Man viel niet over te halen mijn euro’s te accepteren. Gelukkig zat het hotel om de hoek en kon ik daar geld wisselen en later terug gaan te betalen.

In het hotel tipten ze me nog van het zwembad op de derde etage, natuurlijk zat mijn bikini in de bagage die ik niet bij me had, maar toen na een kwartiertje bleek dat er toch niemand was hup kleren uit (op ondergoed na dan) en zwemmen. En dat was toch heerlijk!!!!!!!!!! Daarna nog een beetje zonnen. Ik dacht oom half 5 naar mijn kamer te gaan om te douchen, want het busje kwam me om 18 weer halen, gaat ineens de telefoon. Waar blijf je de taxi staat op je te wachten. Had ik me een uur vergist in de tijd. Langleve de I-Phone die de tijd verkeerd had aangegeven. Als een speer aangekleed, boze gezichten in het busje, maar ik zit op het vliegveld. Bordje eten, wijntje en wachten op de vlucht van 21.30 die volgens schema nog steeds op tijd gaat…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Casablanca

Terug naar Burkina

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2010

En nog wat laatste foto's

29 Juli 2010

Nog een paar uurtjes

24 Juli 2010

Tijd om te luieren

22 Juli 2010

Boodschappendoen en `op visite`

17 Juli 2010

Regen en zonneschijn
Alice

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 48005

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 29 Juli 2010

Terug naar Burkina

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Burkina Faso voor de tweede keer

01 November 2008 - 19 Januari 2009

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

30 Juli 2011 - 30 November -0001

Het ruime sop

Landen bezocht: