Aanvulling - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu Aanvulling - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

Aanvulling

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

02 December 2008 | Burkina Faso, Ouagadougou

En dan nu het tweede berichtje van vandaag. Ik heb ze opgespaard...

Heb ik pauze, dus uitstekend de tijd om wat op internet te zetten en te mailen (en dan ook gelijk een beetje in de airco te zitten in plaats van met 40 graden weg te zweten) ligt de verbinding eruit. (was uiteindelijk 2 dagen) Net zoals hier ook regelmatig de stroom uitvalt.

Na alle langdurige voorbereidingen gaat dan deze week gaat eindelijk mijn klasje van start. 8 mensen in de klas is wel gelijk heel veel en ik ben dan ook reuze benieuwd hoe dat gaat. In de klas zitten ook een paar mensen die nog nauwelijks frans praten dus ik heb vast een paar zinnen in Morée ingestudeerd en aan een andere jongen die ook in de klas zit gevraagd mij te helpen met het vertalen. Het zijn 3 dagdelen en dan nog wat voorbereiding en nakijkwerk dat is voor hier dan wel 2,5 dag werk. Daarna nog 2 keer Sala het meisje met polio voor rekenen en wat engelse les en mijn werkweek zit vol. Nu al denk ik nog maar 5 weken werken, wat kan ik daarin eigenlijk doen….

Voor de rest gaat het allemaal uitstekend. Inmiddels goed gewend aan de warmte, een beetje bijgekleurd en heb ik het ‘s nachts soms best wel eens koud bij 20 graden…. Mijn frans gaat in een rap tempo vooruit, al spreken ze hier zeker niet het beschaafde frans uit frankrijk. De gesprekken met de locals hier krijgen wat meer diepgang. Vooral het geloof (met name protestant en moslim) en de verschillen tussen mannen en vrouwen hier en bij ons is een favoriet onderwerp. Ook het vinden van werk. Als ze het hebben zijn ze heel blij….. voor zolang het duurt. En wat echt werken hier is heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken. Ik heb het idee dat voor velen een werkdag vooral bestaat uit zitten, wachten en pauzeren. Dus als je ze vertelt dat er in europa een regel is “tijd is geld” dan kijken ze je een beetje glazig aan.


Nog een laatste toevoeging van vanavond..... We zouden beginnen maar helaas was het papier op om kopieen van de boeken te maken voor de eerste lessen. Alle leerlingen wel gezien en opeens willen er nog meer overstappen naar mijn klas... Dat wordt nog dringen.

Alice
XXX

  • 03 December 2008 - 11:16

    Danny Van Venetiën:

    Ha Alice, erg leuk om al je ervaringen te lezen. Vooral met de foto's erbij is het heel indrukwekkend. Echt een compleet andere wereld. Ik hoop dat het je goed gaat en je ons al een beetje mist.....(ha,ha,ha) Hier alles prima. Het werk gaat gewoon door, waar zeuren we over. Alles gaat goed, ook met jouw kluppie. De omzet is al verdubbeld sinds jij weg bent ! (grapje)

    Tot snel en veel succes bij al het goede werk wat je daar het doen bent.

    Liefs,
    Danny xx

  • 03 December 2008 - 11:27

    Roos:

    Hallo!

    Ik ben Roos en ik zag op je site dat je in Burkina Faso bent.
    Ik spaar ansichtkaartjes van landen en moet er nog maar een paar hebben om mijn verzameling compleet te maken.
    Burkina Faso is 1 van de landen die nog ontbreekt in mijn collectie. Zou jij mij willen helpen om mijn verzameling compleet te maken?

    Natuurlijk betaal ik de kosten die gemaakt moeten worden.

    Alvast heel erg bedankt!!

    Groetjes Roos
    Mijn e-mail is: roospostcards@hotmail.com

  • 03 December 2008 - 12:35

    Bernard:

    Dag Alice,

    Heb even een inhaalslag gedaan en alle berichten doorgelezen. Dat was overigens niet moeilijk want je schrijft op een boeiende manier. Je bent al aardig gewend aan je nieuwe leefomgeving als ik dat zo lees. Het zal wel een hele overgang zijn als je starks weer gaat skiën! Heb je in ieder geval alvast een kleurtje. We gaan hier zaterdag met Wijbrand en de rest van de familie van Sinterklaas vieren. Die man zullen ze daar wel niet kennen. De temperatuur is hier laag. Volgens mij hebben we al meer sneeuw en ijs op de straten gezien, dan heel vorig jaar! En nu maar hopen, dat Sinterklaas niet uitglijdt. Lees je verslagen met aandacht.

    Groet Bernard.
    Veel plezier daar.

  • 04 December 2008 - 23:43

    Angeline:

    He Liesje,

    Wat spannend allemaal en wat een vorderingen heb je al gemaakt. Dat gaat toch best nog snel zeker gezien het tempo wat ze daar gewend zijn. Ben benieuwd hoe je eerste les zal uitvallen. Nog iets gehoord van je fototoestel??
    Veel succes. We blijven je verhalen met spanning lezen.
    Liefs
    Angeline

  • 06 December 2008 - 10:46

    José:

    Hey Zus,
    ik kom er aan hoor. Ticket geboekt, visum komt en de pillen besteld.
    Ik heb er nu al ongelooflijk veel zin in !

    Groeten!

  • 08 December 2008 - 10:49

    Karla:

    Hallo Alice,

    Ik volg met veel plezier je belevenissen. Het is wel bijzonder om op deze manier kennis te maken met een compleet andere wereld. Soms bijna niet voor te stellen. Ik vond je stuk met als titel "Dromen" erg indrukwekkend. Het contrast met wat wij hier normaal vinden is zo groot. Op teletekst stond te lezen dat een man het lawaai van de Sinterklaasviering op een basisschool zo irritant vond dat hij een valse bommelding deed waardoor de school moest worden ontruimd en daarnaast jouw beschrijving van de moeite om de aanschaf van een paar schoolboeken te realiseren!!!!! of de uiteindelijke start van je klasje zodat mensen hun eerste onderwijs kunnen krijgen. Het enorme verschil is te bizar voor woorden en dat maar 7 uur verderop....
    Ik vind je foto's geweldig. Het maakt de teksten compleet.
    Jammer van je toestel en de foto's die verloren zijn gegaan. Het zijn toch vaak momentopnamen.
    Ik wens je veel plezier toe de komende weken. Ben erg benieuwd hoe er bijvoorbeeld wordt omgegaan met kerst.

    Groetjes Karla XX


  • 09 December 2008 - 10:15

    Bea :

    Hey Alice,

    leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar! ik zit hier wel een beetje jaloers te zijn hoor!!

    je vitrines zijn bijna allemaal geplaatst! en iedereen is er erg blij mee!

    heb je nu ook genoeg TravelSafe producten meegenomen?!!! ;-)

    nou ik blijf je verhalen op de voet volgen hoor! geniet ervan!!!

    Groetjes Bea

    P.S. zou je misschien (alleen als je er tijd en zin in hebt natuurlijk) wat foto's willen maken van de TravelDEET, klamboe en misschien andere producten die je meehebt."in actie" dat je goed kan zien dat je het gebruikt??? is leuk voor op onze site...


  • 09 December 2008 - 10:57

    Annemarie:

    Salut Alice,
    "leven in een droom" die voor het moment werkelijkheid is...mooi!
    Heb ik er ook één voor je:
    "volg de weg die niet blijft waar hij is, verdwijn langs het pad dat wijkt van het rechte, geniet van de breuk in de verte, ga op in de vrijheid van kronkels, WIE HOUDT JE TEGEN?"
    'k Heb je al gemaild, rest me te zeggen dat ik geniet van je verhalen, trots ben op mijn mooie vriendin enne.. we hangen een engeltje voor Alice in de boom (voorstel van de kinderen) die overigens in de kinderkerstmis in het kinderkoortje als engeltjes gaan zingen...
    Nous t'embrassons fortement, grand bisou, Annemarie, Eva, Douwe en Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

Terug in Nederland

15 Januari 2009

De laatste dagen in Ouaga

12 Januari 2009

Vakantie

07 Januari 2009

Ongewenste avonturen

05 Januari 2009

De laatste les
Alice

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 47994

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 29 Juli 2010

Terug naar Burkina

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Burkina Faso voor de tweede keer

01 November 2008 - 19 Januari 2009

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

30 Juli 2011 - 30 November -0001

Het ruime sop

Landen bezocht: