In 7 uur in een andere wereld? - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu In 7 uur in een andere wereld? - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

In 7 uur in een andere wereld?

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

08 November 2008 | Marokko, Casablanca

Een beetje met een onwennig gevoel, niet wetende wat me allemaal te wachten staat, stap ik het vliegtuig in. Op naar Burkina Faso wat voor 10 weken mijn verblijf zal zijn. Zorg dat je uitgerust bent, geen werk meer aan je hoofd, allemaal goede adviezen voor een goede start. Maar hoe snel gaat het dat je weg bent uit de hectiek en weelde van ons rijke landje?

Geduld wordt al op Schiphol op de proef gesteld. Een uur vertraging. Ach ik heb toch een tussenstop van ruim zes uur, dus wat zal ik me druk maken. De eerste stap. Langzaam trekt Europa aan mij voorbij als ik uit het raampje naar beneden kijk. Het druk bevolkte Nederland. Belgie dat er toch al wat groener uit ziet en dan Frankrijk. Grote steden maar ook veel lege vlakten vanuit de lucht. De Pyreneeën, Spanje, ik realiseer me terwijl het voorbij trekt, dat de welvaart van de onderliggende bevolking (ik zit namelijk nog steeds in het vliegtuig) al een beetje begint af te nemen. Dan opeens weer de Spaanse costa’s met in de verte de witte toppen van de Sierra Nevada. Even een flits van "zin in skieen". Gauw verdring ik die gedachte, eerst “back to basic“. Dan komt Marokko in zicht. Ik denk aan de mensen die daar in de bergen wonen en stukken minder ontwikkeld zijn dan bij ons. Soms ook nog niet kunnen lezen en schrijven en alleen maar Berbers spreken. Begint al een beetje te lijken op waar ik straks terecht kom. Bij mijn tusssenstop in Casablanca overweeg ik nog even de taxi te nemen naar het centrum. Uiteindelijk heb ik dat toch maar niet gedaan. Ben net goed op weg om af te kicken van de hectiek. Dus gewoon met een boekje (en mijn laptop) in transit. Wachten op de volgende vlucht en de dingen die komen gaan.

Wordt vervolgt

Liefs