Laatste update vanuit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alice Kamp - WaarBenJij.nu Laatste update vanuit Nederland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

Laatste update vanuit Nederland

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

07 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Na nog een hectisch weekje staat nu dan toch eindelijk de rugzak gepakt. Nog een nachtje slapen en dan stap ik echt in het vliegtuig. Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve kaartjes, kadootjes, emailtjes enz. Op het werk leek het wel een afscheid van iemand die vertrekt, maar wees gerust: ik kom echt weer terug hoor!!

Nog steeds is niet bekend bij welke familie ik terecht kom in Ouagadougou, de hoofdstad van Burkina Faso. Ik hoor het vanzelf wel als ik er zit. De eerste dagen verblijf ik namelijk nog, luxe, in zoals ze het noemen een herberg.

Wel bekend is wat ik ga doen. Ik ga meewerken in een alfabetiseringsproject van jongeren tussen de 15 en 25 jaar die nog niet of slechts een paar jaar naar school zijn geweest. Lijkt me echt een fantastisch project. Zowel wat betreft het onderwerp als de doelgroep. Ben benieuwd hoe deze jongeren in het leven staan, wat ze bezig houdt en wat ze doen. Wie weet heb ik nog iets aan mijn ervaring opgedaan in Nederland bij het geven van Nederlandse les aan Turkse en Marokkaanse vrouwen. Ik heb in ieder geval een Frans grammatica boekje in mijn tas gedaan. Misschien komt het nog van pas.

Het volgende berichtje zal dan echt uit Burkina komen

Liefs
Alice

• 08 November 2008 - 11:56

Marleen:

Alice, Bon Voyage.
    En ik blijf je avontuur graag volgen.Een leuke en zeker interessante missie.Spannend dat je nog niet weet bij wie je als gast zult verblijven.
    Nu even rust tijdens je vlucht.Behouden aankomst in Burkina en veel plezier.