Ongewenste avonturen - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu Ongewenste avonturen - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

Ongewenste avonturen

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

07 Januari 2009 | Burkina Faso, Ouagadougou

Mijn zus is nog geen 2 dagen in het land of ik heb al weer veelvuldig contact met de politie. Het begon goed, een nachtje in een lekker hotel met warme douche en toilet was voor een soort paradijs. De familie stelde het ook zeer op prijs dat ze kwam logeren. Al was het alleen maar om de kado’s die we meebrachten. Poppen voor de meisjes, autootjes voor de buurjongetjes en duplo zo het leek voor iedereen want jong en oud begon gelijk te bouwen nadat we voor hadden gedaan hoe je een huis bouwt. Gezien mijn verhalen viel de douche en toilet een beetje mee voor mijn zus dus de volgende dag gingen we vol goede moed op pad om zaken regelen. Voordat we bij de bank aankwamen waren we al aangehouden door de politie wegens door rood licht fietsen. Ik praten als brugman en dat liep gelukkig met een sisser af. Een aantal berispingen en we konden weer gaan.

Met veel geld op zak (wat natuurlijk niet verstandig is) gingen we verder, bustickets voor ons tripje kopen en lunchen bij Abdoelah’s. Mijn ‘stamkroeg’ voor de lunch. Fietsjes op school gezet en daar gebeurde het. Ik liep even naar binnen, José liep een paar meter achter me en toen ik uit het zicht was, werd ineens haar tas gegrepen door een wildvreemde die ook het schoolplein was opgelopen. Voordat ze het op een schreeuwen kon zetten was de jongen al achterop het brommertje gesprongen en waren we natuurlijk allemaal te laat. Na de eerste schrik toch maar gelunched en vervolgens de middag op het politiebureau doorgebracht (gelukkig wist ik de weg). Zelfs met de politie nog even naar de plaats van delict wezen kijken. En ondertussen met de ambassade bellen om een nieuw paspoort etc te regelen.

Doodmoe van al het geregel waren we eindelijk om 18.00 uur weer thuis. Ik had beloofd dat ik zou koken die avond voor een aantal vrienden van hier en de familie. Dus echt uitrusten was er niet bij. Maar de spaghetti smaakte verrukkelijk en dankzij de wijn die ik er natuurlijk bij geserveerd had, hebben we daarna toch heerlijk geslapen. Mijn laatste nachtje bij de familie zonder 10 keer wakker te zijn geworden….

Inmiddels zijn we weer aangeland in het hotel en vertrekken we morgen voor 5 dagen naar Bobo en omgeving. Echt vakantie vieren. Ik zal goed op mijn spullen letten. En José…... die heeft nog 500 cfa (nog geen euro) dus die maakt zich weinig zorgen over het feit dat er iets gestolen kan worden.


Tot later

José en Alice

  • 07 Januari 2009 - 15:45

    Frank:

    Hallo Alice,
    Wat vervelend dat deze trip en dit avontuur nu op deze manier moet eindigen.
    Ik hoop dat jullie nog een heerlijke vakantie samen hebben.
    Veel plezier en tot in Nederland.

    Frank

  • 07 Januari 2009 - 20:50

    Miranda:

    Wat een gedoe, wat een gedoe!! :-S Balen van het geld en de spullen zeg!
    Hoop dat jullie heel veel plezier hebben in Bobo, maar dat komt vast goed!!
    Geniet nog ff!

  • 08 Januari 2009 - 09:02

    Anneke:

    Hoi Alice, Ik wil je even laten weten dat ik je avonturen wel gevolgd heb. Wat een reis en een ervaring zeg. Ik begrijp dat je nu nog wat vakantie (met een vervelende ervaring) hebt eer je terugkomt?
    Ik breng vandaag mijn dochter naar Schiphol voor haar avontuur in Argentinie.
    Groeten en tot binnenkort.

  • 08 Januari 2009 - 23:34

    Angeline:

    Hoihoi,

    Allereerst nog een fantastisch 2009 toegewenst, ook namens A3. Wat maak je toch veel mee. Erg leuk om allemaal te volgen. Wat vervelend die diefstal. Maar hopen dat jullie verder een fijne vakantie hebben en een goede reis terug. Tot heel gauw.

    Liefs Angeline en A3

  • 12 Januari 2009 - 10:08

    Lies:

    Wat vervelend van jullie spullen!! bobo wordt vast erg gaaf! ben benieuwd naar je verhalen! tot snel he kom ik bij je langs! heb de overstap trouwens makkelijk gehaald, geen vertraging al leek het alsof het nooit ging lukken allemaal. ze wachten 2 uur als het andere vliegtuig vertraging heeft. veel plezier met alles! nl is wel lekker hoor maar nu na twee dagen verveel ik me eigenlijk wel wee! goed genieten dus!! maar dat komt vast goed in bobo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

Terug in Nederland

15 Januari 2009

De laatste dagen in Ouaga

12 Januari 2009

Vakantie

07 Januari 2009

Ongewenste avonturen

05 Januari 2009

De laatste les
Alice

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 48003

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 29 Juli 2010

Terug naar Burkina

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Burkina Faso voor de tweede keer

01 November 2008 - 19 Januari 2009

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

30 Juli 2011 - 30 November -0001

Het ruime sop

Landen bezocht: