De laatste les - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu De laatste les - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Alice Kamp - WaarBenJij.nu

De laatste les

Door: Alice

Blijf op de hoogte en volg Alice

05 Januari 2009 | Burkina Faso, Ouagadougou

Gisteren mijn laatste les gehad. En dat verliep allemaal weer echt op zijn afrikaans, Dus niet zo gestructureerd en goed voorbereid als ik het graag gezien had, zeg maar. Mijn bedoeling was om het netjes af te sluiten en te zorgen dat er een plan lag hoe verder met de groep. De gedachte, althans mijn gedachte die ik ook met de 2 collega’s van het project had gedeeld en waar zij volledig achter stonden was om afgelopen vrijdag en zaterdag een test te doen, zondag alle resultaten te evalueren, de groep te splitsen en een nieuw rooster te maken. De werkelijkheid: vrijdag verliep prima, de leerlingen waren een beetje zenuwachtig maar voor de rest ok. Zaterdag het nakijken verliep bijna prima, al moest ik het merendeel zelf doen omdat Nico ’even’ wat moest doen nav een telefoontje en vervolgens niet meer terug kwam. We zouden om 18.00 beginnen met de leestest. Die moesten we nog voorbereiden en omdat Nico de klas zou overnemen hadden we besloten dat hij het beste de test kon afnemen. Om 19.00 uur was hij er nog niet (ook niet na bellen en sms), leerlingen boos dus zijn we met z’n allen maar weggegaan. Was ik lekker op tijd thuis. Zondag: Abel kwam niet opdagen. Hij was ziek, Nico voelde zich ook niet ok. Resultaat alleen de leestest gedaan met de leerlingen die aanwezig zijn. Mijn zegje gedaan aan Nico hoe ik over het vervolg denk en de rest………. Dat wordt hopelijk vandaag gedaan en zoals afgesproken dinsdag met de leerlingen besproken. Ondanks dat ik dan niet meer werk heb ik natuurlijk wel afgesproken dan aanwezig te zijn. Ik kan 'mes élèves' niet zomaar loslaten. Ik wil wel dat ze goed terecht komen. Jullie zien ik ben echt niet veranderd.

Daarna naar huis eten, spulletjes pakken en naar het hotel dat ik voor 1 nacht heb gereserveerd omdat mijn zus aankomt. Genietend van de warme douche, een echt toilet, een biertje en een goed bed is dat een soort paradijs vergeleken met mijn normale thuis hier. En zelfs draadloos internet zodat ik mijn eigen pc kan gebruiken. Dit paradijs duurt maar 1 nacht en dan terug naar de familie voor een paar dagen. Ze hebben 3 kippen gekocht voor een feestmaal begreep ik. Ik ben benieuwd. Je weet hier nooit hoe het echt verloopt.

  • 05 Januari 2009 - 13:11

    Mareike:

    Wat spannend allemaal voor zowel de leerlingen als de leraren.Ben reuze benieuwd of datgene wat je erin hebt gestopt er ook uitkomt!Resultaten dinsdag? Kijk ernaar uit.
    Leuk dat je zus komt en dan vakantie? Waar naar toe?
    Groetjes Mareike

  • 05 Januari 2009 - 21:14

    Mirjam:

    Hoi Alice,

    Wat een avontuur, zeg!!!Nu maar hopen dat het iets opbrengt.Is josee inmiddels al gearriveerd?Doe haar dan de groetjes van mij. Ik blijf jullie de komende 2 weken nog even volgen want jullie gaan toch gewoon verder met de log bij te houden?
    Fijne vakantie,geniet ervan.
    Groet,
    Mirjam ( IJsselmuiden)

  • 06 Januari 2009 - 11:08

    Harriet:

    Dag Alice
    allereerst een heel gelukkig en gezond 2009!1
    wat een belevenissen alemaal,dan was mijn Egypte reis toch wel erg westers met een heel klein randje echtheid nog.
    heb een fijne vakantie met je zus en we zien naar je terugkomst met nog veel meer verhalen uit!!
    liefs harriet

  • 06 Januari 2009 - 11:54

    Marlies De Haas:

    Hallo alice,
    Ik heb genoten van je reisverhalen en foto,s.
    Het zit er bijna op voor je, en kom je weer naar ons kikkerlandje.
    Nederland zal wel weer wennen zijn voor je, maar je hebt niets gemist met de kredietcrisis etc.

    Veel groeten en tot ziens

    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

Recente Reisverslagen:

19 Januari 2009

Terug in Nederland

15 Januari 2009

De laatste dagen in Ouaga

12 Januari 2009

Vakantie

07 Januari 2009

Ongewenste avonturen

05 Januari 2009

De laatste les
Alice

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 48000

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 29 Juli 2010

Terug naar Burkina

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Burkina Faso voor de tweede keer

01 November 2008 - 19 Januari 2009

Burkina Faso door de ogen van een vrijwilligster

30 Juli 2011 - 30 November -0001

Het ruime sop

Landen bezocht: